sobota, 11 stycznia 2014

Dziewczyny w podróży - Amanda Pressner, Holly Corbett, Jennifer Baggett


Któż z nas nie marzy o dalekich podróżach, o tym żeby choć raz w życiu zaszaleć i ruszyć w nieznane? Tylko jak to tak z dnia na dzień zostawić wszystko i wyjechać? A co z pracą, obowiązkami i tym wszystkim co tworzy naszą codzienność? Przed podobnymi dylematami stanęły Jennifer, Amanda i Holly, kiedy postanowiły wyruszyć w roczną podróż dookoła świata, podejmując tym samym najodważniejszą i zarazem najbardziej szaloną decyzję w ich życiu.

Jen, Amanda i Holly mieszkają i pracują w Nowym Jorku. Wszystkie trzy zbliżają się do magicznej trzydziestki i znalazły się na życiowych rozstajach. Ich sprawy sercowe nie układają się tak jakby chciały, w pracy wcale nie jest lepiej. Dziewczyny postanawiają pozamykać wszystkie swoje sprawy i udać się na wyprawę po czterech kontynentach. Wierzą w to, że z dala od miejskiego zgiełku uda im się w końcu znaleźć odpowiedź na pytanie, co tak naprawdę się dla nich liczy. Chcą nabrać dystansu i nadać swojemu życiu nowy kierunek. Czy podróż rzeczywiście pomoże im poukładać wszystko na nowo?

Dziewczyny w podróży to wciągająca i pełna humoru historia trzech przyjaciółek, które miały odwagę, żeby zrealizować swoje największe marzenie. Jen, Amanda i Holly są nie tylko bohaterkami, ale jednocześnie autorkami książki i piszą o podróży, którą faktycznie odbyły. Dziewczyny podczas rocznej wyprawy odwiedziły między innymi Australię, Nową Zelandię, Tajlandię i Wietnam. Odbyły wolontariat w kenijskiej wiosce, brały udział w wyprawie szlakiem Inków i medytowały w indyjskiej aśramie. Ta niezwykła podróż przyniosła im nie tylko wiele niezapomnianych przygód, ale była też próbą ich przyjaźni i niezwykłą lekcją życia.

Książka napisana jest lekko i z humorem. Jen, Amanda i Holly są przesympatyczne i pełne pozytywnej energii tak, że nie sposób ich nie polubić. Mają identyczne troski i zmartwienia jak tysiące innych kobiet w ich wieku i chyba właśnie ta ich „zwyczajność” sprawia, że stają się czytelnikowi tak bliskie. Dziewczyny decydują się na wyprawę dookoła świata nie tylko dlatego, że chcą zwiedzić najdalsze zakątki globu i poznać odmienne kultury, ale przede wszystkim żeby odnaleźć sens w swoim życiu i na nowo zdefiniować priorytety. Właśnie dlatego Dziewczyny w podróży nie są dla mnie książką typowo podróżniczą. Co więcej, w tej kategorii mogę nawet powiedzieć, że wypadają dosyć słabo. Podróż, chociaż ważna, w moim odczuciu stanowiła tutaj jedynie tło. Najważniejsze były perypetie dziewczyn, ich codzienne rozterki i przemyślenia, dlatego traktuję tę książkę przede wszystkim jako inspirację i zachętę do tego żeby mieć odwagę spełniać swoje marzenia. Do tego, by choć przez chwilę pozachwycać się tym, co w świecie najpiękniejsze…

Moja ocena: 4,5/6

25 komentarzy:

  1. Trochę już słyszałam o tej książce - wydaje się niezła, więc chętnie rozejrzę się za nią w bibliotece.

    P.S. Zaliczam ją do wyzwania "Grunt to okładka", bo widzę kwiatuszki! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poszukuję książek z humorem, więc ta nada się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jakiś czas temu zainteresowałam się tą książką, a później uciekła mi z pamięci. Dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej książce, historia brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, ja to bym wolała się znaleźć na miejscu głównych bohaterek niż czytać o ich wakacyjnych przeżyciach :) Tak mi się marzy teraz odpoczynek, mimo że dopiero co była przerwa świąteczna...
    A i do wyzwania okładkowego udało Ci się tę książkę zaliczyć :) Brawo :) Ja też już jedną mam za sobą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj nie czytam takich książek, ale tym razem chętnie się skuszę. Zainteresowała mnie recenzja, kiedy wspomniałaś, że główne bohaterki powieści tak naprawdę są realne. Tzn. autorki powieści to te bohaterki i one naprawdę odbyły swoją podróż (powiedzmy szczerze, prawie dookoła świata). Chyba niejedna osoba by im zazdrościła odwagi do rzucenia tego wszystkiego i wyruszenia w nieznane. Powieść już rezerwuje w bibliotece.

    Zapraszam do siebie na rocznicowe rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, wypada bardzo pozytywnie. Przeczytam jeśli nadarzy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już dawno nie przeczytałam żadnej ,,lekkiej książki". Może czas to zmienić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że to może być bardzo inspirująca książka. Przynajmniej ja po podobnej lekturze mam ochotę gdzieś wyjechać, coś zmienić w swoim życiu...;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodaję na półkę i będę poszukiwać:) Mam ochotę na lekką pozycję z podróżami w tle:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i byłam zachwycona, i chociaż nie jest to powieść stricte podróżnicza i nie ma zdjęć, to mi to nie przeszkadzało :) Perypetie dziewczyn mi wystarczyły :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak będę miała ochotę przeczytać coś lekkiego i z humorem to po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. z pewnością książka dla mnie, 100% ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o niej, mam w planach

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tej książce :) Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo miło wspominam tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tego mi teraz potrzeba - lekkiego i przyjemnego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Po co dalekie podróże, jak Polska jest taka ładna :) Ale marzenia oczywiście są

    OdpowiedzUsuń
  19. Taka lekka lektura też czasami się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie lekkie lektury też czasami się przydają :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O rety, uwielbiam tę książkę! Jedna z najlepszych w swojej kategorii - pokochałam te dziewczyny i z chęcią poczytałabym o ich dalszych losach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie sięgam po takie książki. Tę mam na oku już od dłuższego czasu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Brzmi inspirująco i przyznaję, że nabrałam ochoty na lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli tylko znajdę trochę czasu, to sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z pewnością po nią sięgnę , uwielbiam taką tematykę.

    OdpowiedzUsuń